Міністерство цифрової трансформації України презентувало дослідження «Інтеграція України у Єдиний цифровий ринок ЄС: потенційні економічні переваги». Аналітичний матеріал підготували експерти Центру аналізу міжнародної торгівлі Trade+ при Київській школі економіки та ГО «Український центр європейської політики».
Результати дослідження містять оцінки та реальні розрахунки потенційного прибутку для економіки країни від інтеграції у Єдиний цифровий ринок ЄС.
Під час презентації було наголошено на таких основних економічних перевагах:
-
зниження трансакційних і торговельних витрат у торгівлі товарами та послугами між ЄС та Україною;
-
зростання ефективності роботи бізнесу, продуктивності економіки та ВВП України;
-
зростання добробуту громадян України та ЄС: кращий доступ та зниження цін на цифрові інноваційні товари та послуги, захист прав споживачів;
-
розвиток інноваційних продуктів та послуг та цифрової інфраструктури.
Згідно з дослідженням, поступове наближення регуляторного середовища та цифрового розвитку України до рівня ЄС у рамках інтеграції до Єдиного цифрового ринку сприятиме зростанню експорту з України до ЄС на 11,8-17% (2,4-3,4 млрд дол. США), послуг — на 7,6-12,2% (302,5-485,5 млн дол. США). Також це позитивно вплине на продуктивність та економіку України: зростання ВВП України — на 2,4-12,1% (3,1-15,8 млрд дол. США), добробуту громадян — на 3,6-7,8%.
Інтеграція в цифровий ринок
Для України інтеграція в Єдиний цифровий ринок ЄС є інструментом поглиблення економічної інтеграції у внутрішній ринок ЄС, а також просування цифровізації України у відповідності до європейських та міжнародних стандартів. Цифровізація передбачає, зокрема, таке:
-
розширення взаємного доступу до онлайн-ринків і цифрових послуг, а також приєднання України до єдиних правил, стандартів та процедур з ЄС у цифровій сфері, в т.ч. щодо оформлення електронних контрактів,
-
здійснення електронних платежів та розрахунків,
-
поширення цифрового контенту,
-
оформлення авторських прав,
-
надання транскордонних цифрових послуг та захисту прав споживачів в мережі інтернет тощо.
Захід було проведено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Завантажити дослідження – за посиланням.